Tuzla’da uzun süredir devam eden ve yaklaşık 30 bin vatandaşın mağduriyetine yol açan "emsal transferi" tartışmaları, Belediye Meclisi’nden çıkan kritik kararla nihayete erdi. İlçedeki pek çok farklı parseli doğrudan etkileyen ve hak sahiplerinin ev sahibi olma hayallerini gölgeleyen imar planı değişikliği teklifi, yapılan görüşmelerin ardından oy çokluğu ile onaylandı.
"İBB İle İtilafa Düştük"
Konuyla ilgili Belediye Meclisi’nde duygusal ve sert bir konuşma yapan Tuzla Belediye Başkanı Eren Ali Bingöl, yaşanan sürece dair derin üzüntüsünü dile getirdi. Yaklaşık 2 yıldır konunun kamuoyuna yansımaması ve vatandaşın mağduriyet yaşamaması için büyük bir çaba sarf ettiklerini belirten Bingöl, şunları söyledi:
"Bugün burada çok üzgün ve kırgınım. Neredeyse 2 yıldır Tuzlalıların karşısına bu konuyla çıkmamak için çok direndim. İdari süreçlerin çözümü için kazanmak adına mücadele ettiğimiz İBB yönetimi ile maalesef bu konuda itilafa düştük."
Başkan Bingöl, İBB’den gelen ret kararına rağmen geri adım atmayacağını ve vatandaşın yanında duracağını net bir dille ifade etti. Siyasetin, vatandaşın doğrudan yaşam hakkını ilgilendiren konularda bir "engelleme aracı" olmaması gerektiğini vurgulayan Bingöl, şu dikkat çekici açıklamayı yaptı:
"Vatandaşın mağduriyeti siyasetin üzerinde tutulmalıydı. Sonu nereye giderse gitsin, hangi hukuki veya idari zorlukla karşılaşırsam karşılaşayım, ben yıkım kararı almıyorum. Tuzlalıların hakkını savunmak, benim için her türlü siyasi hesaplamanın üstündedir."



